Żyjemy w czasach, gdy największą wartość ma informacja. Do lamusa odchodzą tradycyjne formy prowadzenia biznesu i pozyskiwania kontrahentów, obecnie przedsiębiorcy oprócz dobrego produktu i wartości dodanej, muszą mieć także sieć kontaktów. Menadżerowie często zastanawiają się „jak podnieść sprzedaż”. Okazuje się, że najlepszym pomysłem jest aktywne pozyskiwanie klientów za pomocą „sieci” kontaktów, stworzonej poprzez czynny networking biznesowy.
Jakie wymierne korzyści daje zaangażowanie się w aktywny networking biznesowy? Po pierwsze, pomaga znacznie obniżyć koszty i zwiększyć efektywność. Potencjalni partnerzy biznesowi zapoznani podczas konferencji branżowych czy szkoleń są atrakcyjniejszymi kontrahentami, a współpraca z nimi jest efektywniejsza niż z podmiotami, które poznajemy dopiero przy okazji wspólnego projektu. Rozległa sieć znajomości pozwala również na ograniczanie kosztów, które nie są związane z główną działalnością firmy. Warto nawiązywać kontakty z firmami parającymi się dystrybucją czy marketingiem.
W XXI. wieku najważniejsza jest informacja. Owszem, walczymy z nadmiarem informacji i wciąż uczymy się, jak je odpowiednio filtrować. Internet jest bardzo przydany w tej kwestii, ale nie jest w stanie zastąpić sieci kontaktów z ludźmi będącymi profesjonalistami w swoim fachu. Bezpośrednie wskazówki od osób z wieloletnim doświadczeniem są bardzo cenne, a czerpanie z takiej skarbnicy wiedzy jest wartością, która jest dostępna jedynie dla ludzi z otwartym umysłem i zdolnością nawiązywania kontaktów.
Networking biznesowy otwiera szerokie spektrum możliwości jak np. dowiesz się jak zwiększyć sprzedaż – pod warunkiem, że obie strony relacji mają elastyczne podejście i zakładają współpracę o modelu win-win, w której współpraca jest korzystna dla obu stron.