Sklepy internetowe zawierają bogatą ofertę rozmaitych kosmetyków naturalnych, ekologicznych i organicznych. Można w nich nabyć naturalne mydła, kosmetyki do twarzy i pielęgnacji ciała, oliwki, kosmetyczne glinki, błoto z jezior (np. z Morza Martwego) oraz innego rodzaju specyfiki. Naturalne zapachowe substancje wytwarza się jedynie ze znacznej jakości substancji roślinnych zamiast niekorzystnie działających związków chemicznych.
Nie ma zatem żadnych ubocznych skutków lub też jakichkolwiek przeciwwskazań wobec aplikowania tego rodzaju specyfików. Organiczne kosmetyki nie stwarzają większego zagrożenia dla zdrowia skóry, zaś zapachy z nich pochodzące są równie trwałe jak w przypadku kosmetyków syntetycznych. Sklepy internetowe umożliwiają znaczne poszerzenie kręgu nabywców kosmetyków. Można dzięki nim nabyć unikalne kosmetyki – takie których brak w normalnym handlu detalicznym. Dzięki internetowi, łatwiej jest dotrzeć do konsumenta.
Jednakże, pomimo wielu zalet, sprzedaż za pośrednictwem sklepów internetowych ma również i swoje wady. Przede wszystkim brak jest gwarancji uczciwości zarówno ze strony sprzedawcy i nabywcy. Sprzedawcy często występują anonimowo, co znacznie utrudnia ich identyfikację, natomiast nabywcy mogą otrzymać towar i za niego nie zapłacić. Aby uniknąć tego typu incydentów, należało wypracować pewne reguły gry, wewnętrzne przepisy, które ostatecznie ustalałyby zasady handlu w internecie.
Najbardziej odpowiedni jest model w którym zarówno sprzedawca jak i nabywca w pełni ujawniają swoją tożsamość. W przypadku dostarczenia wadliwego towaru, producent, lub sprzedawca zobowiązany jest do jego wymiany na produkt właściwy i bez wad. Po zamówieniu żądanego produktu, można zaznaczyć odpowiednią opcję, dotyczącą sposobu płatności – w zależności od tego, czy chcemy zań zapłacić od razu, czy też po dostarczeniu.
Przelew można wykonać natychmiast – zaś sprzedawca, po uzyskaniu informacji, że przelew został zlecony, wysyła towar. Dobrą metodą weryfikacji, czy sprzedawca jest wiarygodny są opinie zamieszczane przez jego klientów na profilu. Jeżeli wiec sprzedawca wywiązuje się na czas ze zleconych mu transakcji, wówczas będą zdecydowanie przeważały opinie pozytywne. Jeśli okaże się niesolidny – mogą przeważać opinie negatywne.