W dobie ciągłego rozwoju Internetu i pojawiania się w nim nowych stron www, wypromowanie własnej strony internetowej jest dużym wyzwaniem. Aby strona www przyciągała jak największą ilość osób, z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron www. Pozycjonowanie stron, zwane także SEO (Search Engine Optimalization), to obecnie jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod promocji firmy w sieci.
Zakres działania SEO obejmuje kluczowe wyszukiwarki internetowe, takie, jak Google, Bing czy Yahoo. Odpowiednie pozycjonowanie sprawia, że dana strona www staje się w nich dużo bardziej widoczna. Wiadomo, że zwykły użytkownik sieci zwraca uwagę na te wyniki wyszukiwania, które pojawiają się najwyżej, dlatego każdemu właścicielowi strony internetowej zależy, by jego strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie cennik tej usługi zależy w dużej mierze od ilości haseł jakie chcemy pozycjonować oraz od ich konkurencyjności. Zazwyczaj cena pozycjonowania waha się w granicach od 300zł miesięcznie do nawet kilku tysięcy zł miesięcznie. Szczegółową wycenę pozycjonowania wykona dla nas każda dobra agencja interaktywna jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Istnieją trzy główne kryteria przekładające się na pozycję strony w wyszukiwarce: popularność strony, link popularity oraz budowa i zawartość strony. Popularność to liczba odwiedzin internautów na stronie oraz czas, jaki na niej spędzają. Link popularity to jeden z kluczowych czynników decydujących o pozycji w wyszukiwarce i określa liczbę linków, które prowadzą do danej strony z innych adresów internetowych. Ważny jest też umiejętny dobór słów kluczowych, pozwalających na szybką identyfikację strony w wyszukiwarce. Słowa kluczowe to te, które są najczęściej wyszukiwane przez internautów i które powinny znaleźć się w opisie strony tak, by była ona widoczna w wyszukiwarce na jak najwyższej pozycji.
Umiejętne pozycjonowanie strony potrafi zwiększyć częstotliwość jej odwiedzin, co przekłada się na wzrost sprzedaży produktu, pozyskanie nowych kontrahentów lub możliwość zarabiania poprzez udostępnianie na stronie powierzchni reklamowej.