Choć wydaje się, że w czasach, kiedy „rządzi” Internet, drukarnia to miejsce, które powoli będą odchodzić w zapomnienie, rzeczywistość wskazuje, iż jest zupełnie inaczej. Okazuje się, że drukarnie nie poddały się, lecz zaczęły po prostu przekształcać się, zmieniać, przede wszystkim poszerzać swoją ofertę i co najważniejsze, unowocześniać się tak, aby nadal utrzymać się na rynku oraz oczywiście aby spełniać oczekiwania klientów. W efekcie istnieje dzisiaj niejedna drukarnia cyfrowa, które nadal oferuje swoje usługi, a co ciekawe, jeśli odpowiednio przeprowadza kampanię reklamową i zależy jej na rozwoju, może cieszyć się nawet bardzo dużą popularnością.
Okazuje się, że druk cyfrowy jest niezbędny właściwie nieustannie. Mimo ogólnego wrażenia, że drukowanie nie jest już potrzebne, że teraz wszystkie formy reklamy tradycyjnej zostają wypierane przez reklamę nowoczesną, a więc internetową czy telewizyjną bądź radiową, nic bardziej mylnego. Wszystko zależne jest przede wszystkim od tego jaki typ działalności jest przez nas prowadzony. Bywają takie typy działalności, takie biznesy, gdzie reklama bezpośrednia na przykład w postaci ulotki druk jest jednym z z najbardziej skutecznych sposobów trafienia do klienta, albo co ciekawe – jedynym sposobem by tego dokonać. Bardzo dobrym przykładem takiego biznesu są po prostu usługi regionalne, lokalne na przykład usługi budowlane. W takim wypadku bardzo dobrym sposobem reklamy jest oczywiście również tak zwana poczta pantoflowa.
Zainteresowanie drukiem ulotek potwierdzają przedstawiciele firmy Copygeneral, wiodącego usługodawcy druku cyfrowego na polskim rynku, drukarni cyfrowej, której usługi nadal cieszą się bardzo dużą popularnością. Jak potwierdzają pracownicy, zainteresowanie ulotkami cały czas znajduje się na wysokim poziomie i jak prognozują, prawdopodobnie nadal będzie się na takim poziomie utrzymywać.