Praca w hotelu nie musi być ciężka

Wielu z nas niejednokrotnie było gościem hotelu, ale prawdopodobnie nigdy nie zastanawiało się, jak to jest być po drugiej stronie lady recepcyjnej. Recepcjonista przede wszystkim musi być osobą dobrze zorganizowaną i lubić kontakt z ludźmi.

Jego codzienne zadania ułatwiają różnego rodzaju programy hotelowe: do wykonywania rezerwacji, tworzenia profili klientów, tworzenia ofert noclegowych. Osoba zatrudniona na recepcji bardzo często pracuje na zmiany nocne, co może wpłynąć na jej organizm, ważne więc jest, aby dobrze się odżywiała i regularnie zajmowała aktywnością fizyczną. Oprócz pracowników recepcji, z którymi gość ma największy kontakt podczas swojego pobytu w hotelu, pracuje w nim szereg innych osób: pokojówki, kelnerzy, kucharze, specjaliści od marketingu, kierownicy i menadżerowie, osoby pracujące w administracji i zajmujące się zaopatrzeniem.

apki1

Możliwe, że część z nas, podczas wakacji w hotelu, miała styczność z kierownikiem lub menadżerem. Osoby te muszą charakteryzować się wysokimi umiejętnościami interpersonalnymi oraz umiejętnością rozwiązywania konfliktów i pracy pod presją. Ich codzienne obowiązki często przynoszą sporo stresu: muszą uspokoić niezadowolonego klienta, skontaktować się z partnerami biznesowymi, rozwiązać sytuację konfliktową. Do ich obowiązków należy również rekrutacja nowych pracowników do swoich działów oraz ustalanie grafiku pracy. Pomocny dla nich może być specjalny program do obsługi hotelu, który nie tylko zaoszczędzi ich czas, pomagając w planowaniu zadań, ale także przypomni o ważnych obowiązkach i ułatwi codzienną pracę.

hotel-1

Warto wspomnieć również o pracownikach hotelu, którzy są niewidoczni dla przeciętnego gościa, z którymi raczej nie ma się styczności. Mogą to być specjaliści do spraw marketingu, tworzący oferty pobytowe, zajmujący się reklamą w lokalnych mediach, na portalach społecznościowych i organizujący różne wydarzenia w hotelu. Ważnymi pracownikami są również informatycy, czuwający nad techniczną stroną obsługi gości. Często tworzą oni indywidualne oprogramowanie hotelowe, dopasowane do profilu i specyfiki pracy hotelu. Informatycy mogą być również pomocni w nagłych sytuacjach, kiedy padnie system, albo, gdy coś nie chce działać jak powinno.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *