Marketing internetowy ma coraz większe znaczenie. Nie ma znaczącej firmy na rynku, która nie reklamowałaby swoich usług i produktów w internecie. Każdy z nas poszukuje informacji w internecie za pomocą wyszukiwarki internetowej. Niekwestionowanym liderem nie tylko w Polsce, ale również na świecie jest Google. Oczywiście poza rynkiem chińskim, który ma oczywiście swoje własne rządowe odpowiedniki.
W Chinach działają specjalne chińskie wyszukiwarki zatwierdzone przez rząd, aby ten mógł kontrolować hasła tam wyszukiwane. Jeśli jakieś hasło zostaje uznane za niebezpieczne, od razu znika z wyszukiwarki internetowej. Często gdy wpisujemy do wyszukiwarki internetowej jakiekolwiek hasło, na początku pokazują nam się linki sponsorowane. Jest to jeden z popularniejszych rodzajów promocji. Z psychologicznego punktu widzenia, każdy z nas na początku klika właśnie w te strony internetowe, które są pokazywane najpierw. Związane jest to z podstawową funkcją wyszukiwarki, która ma najpierw pokazywać linki, które będą zawierać najwięcej i najdokładniej opisanych informacji na temat zagadnienia, które nas interesuje. Jest to pierwszy rodzaj reklamy internetowej. Istnieje również drugi sposób, który polega na zamieszczaniu naszej reklamy na konkretnych stronach internetowych. Najczęściej wybierane są strony związane z naszą branżą lub wybierane za pomocą cookies o ile wyrazimy na nie wcześniej zgodę.
Ta popularna forma reklamy nazywa się Google Adwords. Kampania Adwords jest już stałym elementem marketingowym wielu firm. Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje tworzenia sponsorowanego linku Adwords. Pierwszy polega na wybraniu słów kluczowych po których wpisaniu będzie się pojawiać nasz sponsorowany link. Inną metodą jest wybranie stron internetowych na których będzie wyświetlana reklama Adwords.