Planujesz założyć własną działalność? Nie zapomnij o tym, że reklama jest dźwignią handlu i tylko skuteczny marketing może zapewnić sukces twojej firmie! Większość osób, które chcą założyć pierwszą w życiu firmę długie godziny spędza nad biznesplanem. Skrupulatnie wypełniają oni rubryki związane z kosztami – wynajmem biura, opłatami księgowymi czy zakupem niezbędnego sprzętu. Wiele osób zapomina jednak wziąć pod uwagę kosztów związanych z promocją nowej działalności. Co zrobić aby uniknąć tej pułapki?
Już na etapie planowania rozpoczęcia działalności warto rozglądnąć się za najlepszym sposobem jej promocji. Najlepszym wyborem w tym przypadku może okazać się agencja reklamowa (np. Funktional z Krakowa), która w kompleksowy sposób zajmie się działaniami promocyjnymi. Sposób promocji będzie w dużej mierze uzależniony od rodzaju działalności gospodarczej. Inne kanały promocji warto uruchomić w przypadku zakładania sklepu internetowego, a inne gdy planuje się na przykład założenie niewielkiego gabinetu kosmetycznego.
W świecie, w którym coraz większą rolę odgrywa internet, warto jednak w każdym przypadku zainwestować w promocję firmy w świecie wirtualnym. To właśnie kanał internetowy jest źródłem, które w ostatnich latach wykazuje największy potencjał jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów. Absolutną podstawą jest firmowa strona internetowa. W zależności od twoich możliwości finansowych może być ona oparta o darmowy szablon lub wykonana zupełnie od podstaw w oparciu o indywidualny projekt graficzny.
Wybierając poszczególne kanały promocyjne należy zwrócić uwagę na skuteczną analitykę. Tylko ona pozwoli w prawidłowy sposób ocenić przewidywany zwrot z inwestycji, a co za tym idzie umożliwi optymalne rozplanowanie wydatków przeznaczanych na promocję firmy zarówno w mediach tradycyjnych jak i w świecie wirtualnym.